0575 76 90 64

Webshop met 1.500 bezoekers per dag

Praktijkcase fietsnavigatie shop

Voor fiets-navigatie-shop.nl heeft First de zoekmachine optimalisatie opgezet. Op basis van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek, hebben we een succesvolle strategie voor deze webshop uitgerold. In een zeer competitieve markt met spelers als Coolblue, Mantel en Futurumshop scoorde de shop hoge rankings.

Met de term fietsnavigatie, waar maandelijks meer dan 8.000 keer op wordt gezocht, haalde de webshop een nummer 1 ranking. Met gemiddeld 40.000 unieke bezoekers per maand wordt fietsnavigatie shop uitstekend bezocht. Ondermeer door bloggen, de inzet van social media en links naar en vanaf andere relevante websites, werd dit resultaat bereikt. En dat zonder de inzet van betaald (Google Adwords) verkeer. De webshop onderscheidt zich van andere online winkels door de uitgebreide informatie, tips en trucs en reviews van producten. Ook een keuzehulp op de website helpt klanten om de juiste keus te maken. Deze keuze pagina is trouwens één van de meest bezochte pagina’s.

Slimme online marketing

Voor elektronica producten als fietsnavigatie geldt dat potentiële kopers zich uitgebreid informeren voordat ze tot een koop overgaan. Met de shop werd hierop ingespeeld door veel (vergelijkende) testen en reviews te plaatsen. Een handige keuzehulp ‘hoe kies ik het juiste navigatiesysteem’ helpt de website bezoeker een goede keus te maken.

Daarnaast is er veel aandacht voor veelgestelde vragen. Als FAQ’s over wat producten kunnen en hoe ze werken en hoe je er een route op kunt zetten. Deze pagina’s worden door bezoekers veel en ook langdurig bezocht. De gemiddelde bezoekduur van de webshop is met bijna 3 minuten lang te noemen. Bijkomend voordeel is dat Google dit ook meeneemt in de waardering van de webshop. Als bezoekers lang op een website rondneuzen dan is het waarschijnlijk dat de website relevantie heeft.

Aldi fietsnavigatie

Een slimmigheidje die ook erg goed heeft gewerkt, was het plaatsen van een blog over Aldi fietsnavigatie. Eén van de best verkochte producten, was tijdelijk als actie ook bij de Aldi te koop. In de huis aan huis folder met een oplage van 1 miljoen werd het product aangeprezen. Consumenten die zich eerst wilden oriënteren, kwamen vaak terecht op dit blogbericht. Het verkeer op de website en de verkoop van het product nam daardoor flink toe.

De webshop is sinds begin 2018 verkocht aan een andere partij die het verder wil gaan uitbouwen.

Enkele highlights op een rij:

Nieuwsgierig naar onze vindbaarheid aanpak? Maak een afspraak en kom langs. We maken graag kennis met je.

Doe de gratis scan