Wordt mijn website wel gevonden?

Hans Baakman Hans Baakman op dinsdag 3 september

De ontwikkeling van een website kost een hoop tijd, nadenkwerk, energie en budget. Maar wat levert deze investering in geld en tijd nou eigenlijk op? Jammer als je een mooie site hebt laten bouwen en er komen nauwelijks bezoekers op je website. Een website kan dan zomaar een kostbaar visitekaartje zijn.

Doe de vindbaarheidsscan

Wil je weten hoe vindbaar je website is? Doe de vindbaarheidsscan en krijg inzicht in de prestaties van je website. Je krijgt praktische en direct inzetbare tips om beter gevonden te worden. Er zijn veel verschillende zaken die Google meeneemt om je positie te bepalen. Denk aan snelheid, beveiliging, betrouwbaarheid en relevantie. Welke pagina’s linken er naar je website en hoe lang blijven bezoekers op je website.

De vindbaarheid van je website heeft met een aantal zaken te maken. Hoe is deze technisch gebouwd, wat is de snelheid van de server en is de website wel beveiligd? Maar net zo belangrijk, is de inhoud van de website relevant en actueel? Geeft je website de informatie waar je doelgroep naar op zoek is? Een zoekwoordenonderzoek is het vertrekpunt voor een goede strategie.

Wees vindbaar en… relevant

Een zoekwoordenonderzoek geeft duidelijk inzicht in op welke zoekwoorden je website wordt gevonden. Zo’n onderzoek geeft aan op welke zoekwoorden (potentiële) klanten zoeken, wat de concurrentie op deze woorden is en hoe vaak er op wordt gezocht. Zo kan er bepaald worden wat er gedaan moet worden om hoog te scoren in Google. Het heeft weinig zin om je te richten op brede en algemene zoekwoorden. Met de zoekterm “geld lenen voor een auto“, zul je eerder hoog kunnen scoren dan met de algemene zoekterm “lenen”.

Op basis van een zoekwoordenonderzoek kan een succesvolle contentstrategie bepaald worden. Voor fiets-navigatie-shop.nl heeft dit geresulteerd in gemiddeld 1.500 bezoekers per dag. Bekijk hier de case.

Ik wil gevonden worden!

WhatsApp