Hoe jaag je je websitebezoekers zo snel mogelijk weg?

Hans Baakman Hans Baakman op donderdag 12 september

Navelstaren

Vraagje: hoe lang denk je dat een websitebezoeker op jou pagina blijft als hij slecht kan vinden wat hij zoekt? Antwoord: de tijd die het kost een keer adem te halen; hij gaat direct op zoek naar een betere site. Wat is het probleem? Veel websites staren naar hun navel, in plaats van naar de klant te kijken.

Het egosyndroom

Ze hebben last van het egosyndroom. Dat syndroom is makkelijk te herkennen aan het woordje ‘wij’: ‘wij zijn zus van plan, wij kunnen zo, wij doen dit, wij werken met dat, wij kennen die’. Zo’n website lijkt soms net op die vervelende oom op verjaardagsfeestjes die alleen maar over zichzelf praat. Allemaal informatie waar je helemaal niet op zit te wachten. Waar de bezoeker van jouw website wel op zit te wachten? Heel simpel: iemand die luistert en antwoord geeft op zijn vraag.

Hoe jaag je je website bezoekers weg

Drie tips voor een tsunami aan online bezoekers

De kunst is dus simpelweg een vraag te horen voor die gesteld is, daar een antwoord op formuleren. Via een zoekwoordenonderzoek kan je er makkelijk achter komen waar jou klant problemen mee heeft, en welke antwoorden jij daar op hebt. Zet deze antwoorden op je website. Dat kan bijvoorbeeld op deze manieren.

1. Maak een keuzehulppagina. Vooral handig als je bijvoorbeeld een product in veel verschillende versies verkoopt.

2. Schrijf regelmatig een blog waarin je al een tipje van de sluier oplicht over hoe jij als expert op de markt problemen oplost.

3. Maak een pagina met veelgestelde vragen (FAQ’s), vooral handig als je iets verkoopt waar wat uitleg bij nodig is.

En zo zijn er nog veel meer tips. Bekijk hier een voorbeeld van zo’n succesvolle site.

Nieuwsgierig geworden?

Nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Neem contact op en we gaan met je op zoek waar jouw kansen liggen.

Ik ga voor groei!

WhatsApp