0575 76 90 64

Over merkidentiteit

Een sterk merk heeft een ijzersterk verhaal

Wie ben je? Waar sta je voor en hoe onderscheid je je van anderen? Belangrijke vragen als je je bedrijf een gezicht wilt geven, je merk wilt positioneren. Bij First geloven we in verhalen vertellen, of met een mooi modewoord story-telling. Om klanten te inspireren en te binden, om ook op de langere termijn interessant te blijven. Wil je vorm en kleur geven aan je merk, dan helpen we je graag dit helder te krijgen. Hoe we dat aanpakken?

Merkidentiteit sessie

Voor het duidelijk maken waar je merk voor staat, doen we een identiteit sessie. Aan de hand van een quiz met afbeeldingen, quotes en vragen wordt een profiel opgesteld. De quiz is gebaseerd op de achtertypes van de bekende psycholoog Carl Jung. Zo’n sessie brengt in kaart waar je voor staat. Is je merk de held, de buurman, de uitvinder of juist de zorger. Is het bedrijfsdoel om structuur te bieden, om connecties aan te gaan of om de wereld te verbeteren. Zo leggen we een uitstekende basis voor hoe je je merk presenteert in communicatie, kleur, vorm en welke tone of voice je kunt gebruiken. Bij voorkeur doen we zo’n sessie met meer mensen uit je organisatie. Onze ervaring is dat er dan boeiende gesprekken, discussies en nieuwe inzichten ontstaan.

De eerste indruk

Met de sessie leggen we de basis voor een herkenbare en pakkende merkidentiteit. Dat kan resulteren in uitwerkingen als een huisstijl en logo, maar gaat nog veel verder. Tot hoe je je merk presenteert op een beurs of op kantoor. Je krijgt immers geen tweede kans voor de eerste indruk. Laat daarom zien wie je bent en laat een onuitwisbare indruk achter.

Verdiend jouw merk een ijzersterk verhaal? Graag gaan we het gesprek met je aan over wat we voor je kunnen betekenen.

Kom langs voor een kop koffie!